Nepřevzatá zásilka

Podle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je kupující povinen zaplatit kupní cenu a zboží převzít. Uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím našeho e-shopu vzniká závazek oběma stranám.

1. Nepřevzetí zásilky není odstoupením od smlouvy

Pokud kupující zásilku nepřevezme, nejde o odstoupení od smlouvy ani její zrušení. Smlouva zůstává nadále platná a účinná. Právo odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě tím není dotčeno, ale případná povinnost nahradit náklady na dopravu a manipulaci tím nezaniká.

2. Náhrada nákladů

V případě, že kupující zásilku nepřevezme, má prodávající právo požadovat náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených zejména s:

  • expedicí a balením zboží,

  • přepravou zboží,

  • zpětným naskladněním.

Výše těchto nákladů je stanovena paušální částkou 120 Kč, není-li prokazatelné, že náklady byly vyšší. Paušální částka vychází z průměrných nákladů na poštovné, balné a manipulaci.

3. Další postup

Pokud kupující uhradí náklady a má o zboží nadále zájem, může mu být zásilka zaslána znovu, vždy však pouze po platbě předem.

V případě, že kupující náklady neuhradí, je prodávající oprávněn svůj nárok uplatnit:

  • mimosoudně prostřednictvím upomínky,

  • postoupením pohledávky třetí osobě,

  • soudní cestou.

4. Ochrana spotřebitele

Ustanovení tohoto článku nejsou na újmu právům spotřebitele odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě podle § 1829 a násl. občanského zákoníku.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shoptetak.cz.